align=bottom

مشاور عالی مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: همزمان با دهه کرامت 5 خادم فرهنگ رضوی در بخش های مختلف معرفی و تجلیل می شوند. به گزارش روابط عمومی بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام،سیدجلال فیاضی، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در سال‌های گذشته عمدتاً بر اجرای جشنواره‌های متعدد فرهنگی هنری متمرکز بود، اما طی دو سال اخیر ارزیابی‌هایی از جشنواره‌ها و نتایج و خروجی آنها صورت‌ گرفت و با توجه به تأکیدی که بر تولید آثار فاخر و اثرگذار بود، تعدادی از جشنواره‌ها با هم ادغام، تعدادی حذف و تعدادی نیز به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد و جشنواره‌های بنیاد از ۳۵ جشنواره به ۱۵ مورد کاهش پیدا کرد....
  
وی از اجرای تعدادی رویداد فرهنگی مانند شب‌های فرهنگی رضوی، شب‌های شعر ارادت، کارگاه‌های هنری ویژه فرهنگ رضوی به جای برخی از جشنواره‌ها خبر داد و گفت: در این رویدادها محصولات خاص هنری تهیه و ارائه می‌شود. با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی داشتند و سخنانی که وزیر ارشاد در خصوص لزوم تشکیل وزارتخانه ۲ ویژه فضای مجازی مطرح کردند، بنیاد امام رضا(ع) زمینه‌های ایجاد بنیاد ۲ یعنی بنیاد ویژه فضای مجازی امام رضا(ع) را فراهم کرده است که عمده تولید و انتشار این بنیاد در فضای مجازی خواهد بود.
مشاور عالی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه همه ساله برای تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های امام رضا(ع) و خادمان فرهنگ رضوی مراسمی را با حضور صدها نفر از اندیشمندان و مقام‌های کشوری در مشهد برگزار می‌کردیم، اظهار کرد: در سال جاری امکان برگزاری این مراسم به دلیل پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد. به همین دلیل این برنامه با همکاری و مشارکت رسانه ملی در ۱۰ برنامه تلویزیونی با عنوان برنامه چراغانی تهیه و از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد و محتوای آن در فضای مجازی نیز بازنشر می‌شود.
وی از برگزاری مسابقه بزرگ امام مهربانی در دهه کرامت خبر داد و گفت: طی ماه‌های اخیر مردم به دلیل اجرای پروتکل‌های بهداشتی، امکان زیارت حرم امام رضا(ع) را نداشتند و دلتنگی زیادی به وجود آمد؛ به همین سبب طی روزهای آینده با انتشار فراخوانی از مردم خواهیم خواست که حدیث رضوی، شعر رضوی و دلنوشته‌های رضوی را در قالب کلیپی یک دقیقه‌ای ضبط و برای بنیاد ارسال کنند. در این مسابقه به هشت نفر از برگزیدگان (در مجموع ۲۴ نفر) جایزه اهدا می‌کنیم که شامل یک میلیون تومان کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و سه روز اقامت و پذیرایی به همراه سه نفر از اعضای خانواده است.  
فیاضی در پایان گفت: برگزاری ۱۵ جشنواره رضوی به عنوان هجدهمین جشنواره امام رضا(ع) و مراسم اختتامیه این جشنواره‌ها با توجه به شیوع کرونا، طی نیمه دوم امسال، در صورتی که فضای بهداشتی کشور مناسب و پروتکل‌های اجرایی اجازه دهد، به صورت حضوری و در غیر این صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
کسب اطلاعات بیشتر در سایت جشنواره: www.shamstoos.ir